Žalská Jana

Mgr. Jana Žalská, Ph.D.

Konzultační hodiny
  • ZS 2024 prezenčně nebo online po předchozí domluvě
Adresa

Jazykové centrum
Celetná 18
Místnost č. 147

Rozvrh

Publikace

  • Simpson A., Vondrová N., Žalská J.: Sources of shifts in pre-service teachers' patterns of attention: the roles of teaching experience and of observational experience. Journal of Mathematics Teacher Education, 2018, č. • no. 21, s. • p. 607-630. ISSN 1386-4416.
  • Žalská J.: Looking for the roots of an argument : textbook, teacher, and student influence on arguments in a traditional Czech classroom. In Dooley T., Gueudet G.: Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education CERME10. Dublin, Ireland, DCU Institute of Education and ERME, 2017, s. • p. 291-298. ISBN 978-1-873769-73-7.
  • Žalská J.: Počátky algebraické činnosti: algebraizace a algebraické úpravy v řešeních žáků 2. stupně. In Kritická místa matematiky základní školy v řešeních žáků. Praha, Karolinum, 2015, s. • p. 319-399. ISBN 978-80-246-3234-6.
  • Vondrová N., Žalská J.: Ability to Notice Mathematics Specific Phenomena: What Exactly Do Student Teachers Attend to? Orbis scholae, 2015, č. • no. 9, s. • p. 77-101. ISSN 1802-4637.
  • Žalská J., Tůmová V.: Distinct mathematics teaching practices: Patterns of argumentation. In Krainer K., Vondrová N.: PROCEEDINGS OF THE NINTH CONFERENCE OF THE EUROPEAN SOCIETY FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION (CERME9). Praha, Univerzita Karlova, 2015, s. • p. 3174-3175. ISBN 978-80-7290-844-8.
  • Vondrová N., Žalská J.: Kritická místa matematiky na 2. stupni základní školy v diskurzu učitelů. In Kritická místa matematiky na základní škole očima učitelů. Praha, Univerzita Karlovy v Praze, Pedagogická fakulta, 2013, s. • p. 63-126. ISBN 978-80-7290-723-6.
  • Vondrová N., Žalská J.: Mathematics for teaching and pre-service mathematics teachers‘ ability to notice. In Lindmeier A., Heinze A.: Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education. Kiel, Germany, PME, 2013, s. • p. 361-368. ISBN 978-3-89088-290-1.
  • Žalská J.: Mathematics teachers' mathematical beliefs : A comprehensive review of international research. Scientia in educatione, 2012, č. • no. 3, s. • p. 45-64. ISSN 1804-7106.
  • Žalská J.: MATHEMATICAL JUSTIFICATION IN CZECH MIDDLE SCHOOL TEXTBOOKS. In Kafoussi e.: CIEAEM 64 Proceedings. Athens, Greece, Athens: Hellenic Mathematical Society, 2012, s. • p. 189-194. ISBN 1791-6321.
  • Žalská J., Vondrová N.: Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video? Orbis scholae, 2012, č. • no. 6, s. • p. 85-101. ISSN 1802-4637.
  • Vondrová N., Žalská J.: Do Student Teachers Attend to Mathematics Specific Phenomena when Observing Mathematics Teaching on Video? Orbis scholae, 2012, č. • no. 6, s. • p. 85-101. ISSN 1802-4637.
Úvod > Jazykové centrum > Vyučující > Žalská Jana